Search
  • Redazione

Catania, so the east dock of the port will become a walk on the sea


, because we will finally remake the mantle of the pier destroyed by the sea storms. With the tourist advantage that the port of Catania is located near the historic center of Piazza Duomo». The announcement, not new to tell the truth, is by the president of the Port System Authority of the Eastern Sicilian Sea, Andrea Annunziata. So the newspaper La Sicilia wrote in recent days.


It is a project by a previous extraordinary commissioner to the Port Authority of Catania, Cosimo Indaco. The project foresees the extension of the breakwater, which will be raised by half a metre and protected by a sea barrier. The dock, then, should join to the north with the so-called "Passiatore", the pedestrian promenade that reaches the central station. President Annunziata has dusted off the project. The investment to re-do the pier is charged to the Port Authority, but a co-financing from the Municipality is foreseen. That certainly is not in calm waters from the financial point of view.



(ITA) Catania, così il molto di levante del porto diventerà una passeggiata sul mare


«Catania riavrà presto una passeggiata a mare di straordinaria bellezza lunga due chilometri, perché rifaremo finalmente la mantellata del molo foraneo distrutto dalle mareggiate. Con il vantaggio turistico che il porto di Catania si trova in prossimità del centro storico di piazza Duomo». L'annuncio, non nuovo per la verità, è del presidente dell’Autorità di sistema portuale del mare di Sicilia orientale, Andrea Annunziata. Ne ha scritto il quotidiano La Sicilia nei giorni scorsi.


Si tratta di un progetto di un precedente commissario straordinario all'Autorità portuale di Catania, Cosimo Indaco. Il progetto prevede il prolungamento del molo foraneo, che sarà sopraelevato di mezzo metro e protetto da una barriera anti-mareggiate. Il molto, poi, dovrebbe congiungersi a nord con il cosiddetto "Passiatore", la passeggiata pedonale che arriva sino alla stazione centrale. Il presidente Annunziata ha rispolverato il progetto. L'investimento per rifare la mantellata è a carico dell'Autorità portuale, ma è previsto un co-finanziamento del Comune. Che certo non si trova in acque tranquille dal punto di vista finanziario.

Subscribe to Our Newsletter

SicilianNews

Write to info@siciliannews.com

 

ABOUT

CONTACT

ADVERTISE

  • White Facebook Icon
  • Bianco Twitter Icon
  • Bianco YouTube Icona

© 2020 by U.media Srl. - website created with Wix.com